8 Kasım 2010 Pazartesi

Öksüz pazar

7 Ekim Pazar günü Barselona'dan Papa geçti. Burnumun dibinden, Barselona Katedrali'nden başlayan şehir turunu Sagrada Familia'da tamamladı ve Gaudí'nin bitmek bilmeyen bu eserini kutsadı. Papa'yı yaklaşık 100 bin insan izledi -ki bu Papa için oldukça az bir kalabalık- ve ben bu 100 bine katılmadım. Karşısında ya da nispeten yakınlarında yapılan protestolara da. 'O zaman ne anlatıyorsun?' diyeceksiniz. E bir şeyler anlatmasam olmayacaktı gibi geldi.

Papa'nın ziyareti için kamu fonundan harcanan milyonlar, Sagrada Familia çevresinde yaşayanların Papa-haftasonu olağanüstü hali dolayısıyla ya evlerinden -balkona dahi- çıkamamaları ya da polis tavsiyesine uyup haftasonu tatile çıkmaları, Papa'yı 'beklemeyen' Jo no t'espero (yani, ben seni beklemiyorum) platformu, gey ve lezbiyenlerin Papa'ya karşı doya doya öpüştükleri flashmob (belki buna 'ani olay' diyebiliriz...) vs derken Papa geldi de geçti bile. Geçerken de Katalanca konuşarak, ayini Katalanca yaparak kimilerinin göğsünü kimilerinin yüreğini kabarttı. Ve Katalan komedyen Andreu Buenafuente'nin programında dediği gibi 'İspanya'ya gelip de elimizden sevgilimizi almayan tek İtalyan' olan Papa 2011 yazında yeniden gelmek üzere Pazar öğleden sonra İspanya'dan ayrıldı.


Sizleri Papa'nın Barselona ziyaretinin kısa bir videosuyla başbaşa bırakabiliyorum artık, yani YouTube hâlâ açık sanırım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder